Online marketing
Online marketing is tegenwoordig belangijk voor bedrijven. Comsumenten gebruiken dagelijks internet op hun PC, laptop, tablet of smartphone. Volgens een onderzoek zoek 95-98% van de B2B inkopers via digitaal (dit was in 2017, circa 90%), op het internet te zoeken en verglijken voordat zij tot aanscahf overgaat. Dit onderzoek is gehouden in 2017. Nu, in 2018 is internet nog populairder en gebruikelijker.
B2B MARKETING TRENDS 2018
Er zijn veel verschillende media op internet die consumenten, maar ook bedrijven, gebruiken tijdens het aankoopproces. Wanneer B2B bedrijven wordt gevraagd naar hun besluitvormingsproces geven ze aan steeds meer tijd en moeite te steken in het nemen van beslissingen. 66 procent van de 170 ondervraagde B2B beslissers geeft aan steeds meer bronnen te gebruiken om de mogelijkheden te onderzoeken en 55 procent voegt eraan toe ook meer tijd te besteden aan aankoopbeslissingen. Google is een hele belangrijke en veel gebruikte bron in het aankoopproces. 95% van de bedrijven gebruiken namelijk Google voor het kopen van een product. Het is daarom belangrijk om je positie op Google zo hoog mogelijk te krijgen, zodat de bedrijven sneller op de website komen.
Wat is Online marketingstrategie?
Voor online marketingstrategie kan de volgende definitie worden gebruikt:
‘’Een internetmarketingstrategie is een doelmatig plan van aanpak met als doel het promoten van een bedrijf, product of dienst via het internet. Een internetmarketingstrategie kan zich uitspreiden over meerdere kanalen en middelen, bijvoorbeeld: de website, zoekmachine-optimalisatie, social media marketing, webcare, adverteren en e-mailmarketing.’’
Online marketingkanalen
Om de online marketingstrategie te realiseren, worden kanalen (ook wel middelen of instrumenten) ingezet. Deze kanalen hebben ieder specifieke eigenschappen en sommige kunnen voor meerdere doelen van het REAN-model worden ingezet. Social Media is bijvoorbeeld meer voor interactie met een bedrijfsmerk en SEO is meer voor de traffic naar de website. De geadviseerde strategie geeft richting aan de kanalen, alleen de inzet van deze kanalen moeten dan nog worden bepaald.
Wat is SEO ( zoekmachine optimalisatie)?
SEO is de afkorting voor ‘’Search Engine Optimization’’. SEO is verhogen van het aantal websitebezoekers die afkomstig zijn van zoekmachines, zoals Google.
De sterkte van de SEO van een website is afhankelijk van verschillende factoren. Deze factoren zijn:
Sitespeed *0.45
Https *0.45
Total Backlinks *0.31
Facebook Shares *0.28
Facebook Totals *0.28
Facebook Comments *0.27
Pinterest *0.27
SEO Visibility of Backlinking URL *0.26
Facebook Likes *0.25
Twitter Tweets *0.24
Percentage of Backlinks rel=nofollow *0.23
Proof Terms *0.21
New Backlinks *0.20
Backlinks from New Domains *0.20
Percentage of Backlinks with Keyword *0.17
Percentage of Backlinks with Anchor=domain.tld *0.16
Percentage of Backlinks with Stopword *0.16
Number of Internal Links *0.16
Keywords in Body *0.15
HTML Length *0.14
Text Character Length *0.13
Word Count *0.13
Keywords in External Links *0.11
Sitespeed *0.11
Keywords in External Links *0.11
Sentence Count *0.10
Keywords in Internal Links *0.10
Keyword Position in Title (Characters) *0.10
Length of URL *0.10
Keyword Position in Title (Word) *0.10
Number of External Links *0.08
H2 (Sub-Title) *0.7
Percentage of Backlinks from same Country *0.07
Image Count *0.07
H1 (Sub-Title) *0.05
Description *0.05
Video Integration *0.05
Keyword in Title *0.02
Keyword in H2 *0.02
Keyword in Description *0.01
Keyword in Description *0.01
Flesch Readability *0.00
URL is no Subdomain *0.00
Title Character Length *-0.01
Keyword in URL *-0.01
Keyword in Domain *-0.02
AdSense Blocks *-0.03
Keyword in H1 *-0.03
TF IDF *-0.06
Relevant Terms *0.34